http://suleibnitz.at/?opyre=was-ist-bdswiss&2a9=18 was ist bdswiss januari 31, 2010 Av

Det är inte SJ:s fel att det är tågkaos

http://ayto-daganzo.org/?kefir=mi-voglio-iscrivere-a-opzioni-binarie-come-fare&bca=26 mi voglio iscrivere a opzioni binarie come fare

youtube vivir de opciones binarias Sildenafil Citrate generika billig bestellen Även om SJ har många brister och problem att hantera är det faktiskt inte SJ:s fel att det är mer eller mindre totalt tågkaos i Sverige just nu. Man skulle ju kunna skylla enbart på vädret och säga att det inte går att köra tåg när det är lite snö och minus 10 grader. Men så enkelt är det faktiskt inte. SJ har sina tåg och vissa är gamla och andra är nya. Men det är på Banverkets spår som SJ (och alla andra tågoperatörer kör). Och det är dessa spår och växlar som inte håller måttet. Att en vanlig tågväxel inte klarar hur mycket snö, is och kyla som helst är ganska lätt att förstå. Men problemet med snö och kalla vintrar är ju inget nytt fenomen. Hade vi varit ett land i Sydeuropa så hade man ju kunnat ha viss förståelse för att det nationella banverket inte klarar av lite snö. Men nu är det Sverige i den kalla Norden vi pratar om.

piattaforme opzioni binarie gratis www ctoption com Förklaringen till problemet med spåren och växlarna stavas eftersatt underhåll och stelbent organisation. Ibland får man nästan för sig att Banverket agerar som ett kortfristigt riskkapitalbolag som vill få ut så mycket pengar på så kort tid som möjligt. Men så är det ju inte. Banverket ska förvalta får gemensamma egendom, den statliga spåren, på så bra sätt som möjligt och detta verkar dom tyvärr inte klara av. Skulle jag vara SJ:s VD och personal skulle jag vara förbannad på Banverket. Tänk dig själv, du kör din nya fina bil på vägen och helt plötsligt är en stor grop i vägen som du kör ner i. Då är det ju knappast ditt fel. Det är ju inte Banverket som behöver går runt på perrongerna och prata upphetsade tågresenärer tillrätta eller betala tillbaka biljetter. Inte ens en så enkel sak som att sköta ett högtalarsystem på Stockholms Central klarar Banverket av. Jag tycker synd om SJ-personalen som måste ta all skit för att Banverket är inkompetenta idioter.

betala räkningar med kreditkort forex binäre optionen strategie 60 sekunden Förr i tiden fanns det personal som skötte om växlarna ute på spåren och såg till tågen kom in på rätt spår. Så kan det ju inte fungera idag men kanske borde Banverket ta sig en funderare om det inte skulle bli billigare för samhället och staten om man skickade ut några personer som höll växlarna rena från snö istället för att som nu hota hela spårinfrastrukturen med sitt bristande ansvar.

where can i buy cytotec no prescription in Memphis Tennessee binà “Ñ“Ã ’¤re optionen strategie Enligt en artikel i dagens DN ska nu Banverket höja sin ”snöberedskap” ytterligare ett snäpp. Bra så, men det räcker inte. Man borde höjt till högsta beredskap redan i början av veckan då alla visste att detta snöoväder skulle dra fram över Sverige.

Köpa Viagra Mariestad opzioonibinarie Alla dessa tågförseningar kostar samhället enorma pengar. Vem tar ansvar? Vem vågar träda fram och försöka rädda situationen? Förmodligen ingen, det brukar vara så. En liten tröst i sammanhanget är att Banverket skrotas den 1 april och blir Trafikverket men ny GD och ledning. Men kommer det att satsas mer på underhåll och seriöst ansvarstagande av den svenska spårinfrastrukturen? Vi får se.

binäre optionen testbericht Pingat på http://intressant.se/intressant

http://gayleharrell.com/issues/family-values-neighborhoods.html binäre option inikatoren und templet Läs andra bloggar om: , ,