neteller e iqoption mars 25, 2015 Av

SL borde införa ett riktigt pendlarkort

binary options uk law sl

comforex bureau de change DN skriver idag att Stockholm har ett av Europas dyraste månadskort.

come usare le opzioni binarie Jag håller med. SL-kortet är dyrt. Men det ger oss väldigt mycket för pengarna om alla som köpte ett månadskort verkligen utnyttjade det till fullo. Jag menar, men kan ju faktiskt åka väldigt många mil – t ex mellan Norrtälje-Södertälje vare dag i en hel månad för endast 690 kronor.

forex data Då är SL-kortet plötsligt ruskigt billigt.

best option brokers Problemet är att det är ganska få som gör just det, åker dagligen från länets norra eller södra delar och tvärtom. Jag skulle gissa att de allra flesta som köper ett månadskort använder det för att pendla mellan hemmet och arbetet eller skolan. Och givetvis använder det till andra resor, i arbetet eller privat, både i veckan och på helgerna.

Sildenafil Citrate bald billiger Men, om man bara ser till själva pendlingen, vore det då inte smartare för SL att också kunna erbjuda ett pendlarkort där jag själv får bestämma vilka sträckor eller områden som ska ingå?

miglior sistema opzioni binarie Antingen gör man det helt flexibelt där jag som kund får välja hur jag vill åka exakt eller så delar man in det i områden (det finns ju redan zoner) och tar fram några olika färdiga alternativ, t ex ett kort som bara ger möjlighet att åka tunnelbanan i innerstaden eller bussar i Nacka.

Tastylia online without prescription Jag tänker att grundsystemet finns ju redan där. Korten likaså. Men visst, det kräver säkert en del saker att lösa praktiskt.

Tastylia, Tadalafil Oral Strip Om man gjorde systemet helt flexibelt skulle jag som kund kunna beställa mitt alldeles egna pendlarkort. T ex att jag vill ha ett kort som tar mig från hemmet i Vallentuna till jobbet i Sundbyberg. Om jag väljer att åka bara i rusningstrafik måndag-fredag och åka Roslagsbanan och buss kanske kortet kostar mig 300 kr/månad. Väljer jag att åka tunnelbana och pendeltåg också så får jag lägga på en hundring. Vill jag att kortet ska gälla under helgerna också kanske det kostar 50 kr extra. Eller tvärtom, låt säga att man åker efter rusningstrafiken, kl 9 på morgonen och hem kl 18 – då blir kortet en hundring billigare. Ångrar man sig någon dag och vill åka pendeltåg så får man betala 20 kr extra för den resan. Eller nått. Är bussen inställd så får man naturligtvis ta ett annat färdmedel utan extra kostnad.

trading trucchi Det här är inte någon raketforskning. Men jag blir gång på gång förvånad att man hela tiden klamrar sig fast vid ett månadskort som hela tiden ska höjas och som alltid ska fungera precis som det alltid har gjort, istället för att prata om andra vettiga alternativ. Finns det inga visionära politiker som vill utveckla SL:s biljettsystem?

Tastylia Tadalafil Oral Strips Without Prescription För mig kan nuvarande ”månadskort deluxe” som ger tillgång till SL:s all trafik, dygnet om, året om i hela Stockholms län gärna få kosta 1 500 kr eller mer. Bara man tar fram vettiga alternativ som ger mig som pendlare ett kort som gör att jag hellre åker kollektivt än tar bilen.

buy priligy online Läs andra bloggar om: , , , , , ,